Muzykoterapia Golczewo
Muzyka jest motywatorem, który sprawia, że podopieczni chętniej poddają się oddziaływaniom terapeutycznym. Kiedy wpływ melodii, rytmu, pulsu, jasnej barwy głosów i stan ich głośności jest zasadny i przyjemni – przechodzimy do wykonywania z muzykoterapią.
Muzykoterapia Suchań
Ta nowa forma psychoterapii może pomóc podopiecznym dotkniętym wielorakimi zaburzeniami rozwojowymi, somatycznymi, psychosomatycznymi, kinestetyczno-ruchowymi, intelektualnymi czy społecznymi. W który metoda wykorzystać tę formę w praktyki z dzieckiem niepełnosprawnym?
Muzyka jako środek terapeutycznego oddziaływania
Wśród nowych metod pracy z dzieckiem niepełnosprawnym coraz wyższą sławą napawa się muzykoterapia, która działa uczniem w eksplorowaniu świata. Terapia muzyką jest samotnym z wyjątków terapii kompleksowej biorącej na planie ukierunkowanie ruchu, kształtowanie samoregulacji psychoruchowej, koncentracji uwagi, pamięci, myśli i wzrost orientacji czasoprzestrzennej. Ponadto, muzykoterapia umożliwia tłumienie neurotycznych elementów postaw lękowych, konstruktywne ukierunkowanie osobowości dziecka oraz rozbudzenie jego wrażliwości estetycznej.
zobacz również porównywarka cen lego
Muzykoterapia Suchań
Wpływ muzyki na układ człowieka
Muzykoterapia to sytuacja psychoterapii wykorzystująca muzykę jako środek stymulujący rozwój podopiecznego i korygujący jego użycie. Katarzyna Błaszkiewicz, absolwentka Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Gry i Muzykoterapii Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz autorka programu Twórczych Zajęć Muzyczno-Plastycznych, wyjaśnia, iż w konstrukcjach tej drogi wyróżniamy muzykoterapię receptywną (ukierunkowaną i nieukierunkowaną) oraz aktywną (ćwiczenia muzyczno-ruchowe i słuchowo-głosowe, improwizacje głosem, stylem również na instrumentach perkusyjnych, psychodrama, pantomima).
Zajęcia z muzykoterapii wykorzystywane w praktyki z uczniem z niepełnosprawnością
Samą z sytuacji oddziaływania terapeutycznego w praktyki z dzieckiem z wadą jest koncert muzykoterapeutyczny. W trakcie takich zajęć podopieczny poddawany jest szeroko pojętej stymulacji polisensorycznej w rozmiarze słuchu, wzroku, dotyku, węchu i smaku. Dużą pracę w okresie spotkań terapeutycznych wykonują ćwiczenia motoryki niskiej i aktywizacja dziecka w zasięgu kinestetyki. Koncerty muzykoterapeutyczne winnym stanowić wydawane przy uwzględnieniu możliwości percepcji podopiecznego. Dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną takie działania przybierają formę żyć na stanie zmysłowym.
Muzykoterapia Suchań
W pracy terapeutycznej należy akcentować komunikacyjną rolę dźwięków organizowanych przez podopiecznych borykających się z przeszkodami w porozumiewaniu się. Warto mieć, że rytm, harmonika i melodyka nadają muzyce znaczenie ekspresyjne, zaś intensywność dźwięku, barwa i wibracje mają układ z emocjonalnym oddziaływaniem muzyki na mózg. Katarzyna Błaszkiewicz dodaje, że najbardziej skutecznym elementem w grze jest rytm, który wraz z metrum i tempem kształtuje przebieg ładowań i wyładowań energetycznych, stymulując funkcje psychomotoryczne.
Źródło artykułu Rola muzykoterapii w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością
Muzykoterapia Suchań